Co nowego?

Witamy po przerwie. Mieliśmy problemy techniczne związane z przenosinami na inny serwer oraz aktualizacją oprogramowania. Na szczęście udało się je rozwiązać. Zapraszamy do odwiedzania naszej strony!
 
Kotki Drukuj Poleć znajomemu
22.01.2008.
Kotki dzieciom bardzo miło się kojarzą: są puszyste i sympatyczne. Dlatego maluchy chętnie udają, że są małymi kociętami.
  • Oddech

Dzieci-kotki dmuchają na małe kłębki włóczki na sznurkach. Potem ustawiają się pod jedną ścianą i próbują je jak najszybciej „dodmuchać” do przeciwległej ściany.

 

  • Słuch

Mały kotek-duży kot: puszczamy na zmianę dwa nagrania miauczenia (cienki głosik to mały kotek; gruby – kocur). Dzieci reagują na nie zmianą pozycji (kotek – przykucają, kocur – wstają i wyciągają się jak najwyżej starając się dotknąć rękami sufitu)

 

  • Ćwiczenia motoryki narządów mowy

Dzieci zamieniają się w myszki: gryzą serek ząbkami (górnymi zębami przygryzają dolną wargę), oblizują się, czyszczą sobie ząbki na górze i na dole, błogo uśmiechają i idą spać (kładą się na plecach, ziewają i chrapią głośno).

Tymczasem pojawiają się kotki (dzieci są teraz kotkami): mają miski z mlekiem (piją je, głośno mlaszczą). Najadły się i idą się pobawić: skaczą na płot (język na górne dziąsło) i na ziemię (język na dolne dziąsło). I tak kilka razy (coraz szybciej). Machają w kołko ogonem (język robi koło oblizując wnętrze warg). Przeciągają się (z języka robimy koci grzbiet). I też idą spać...

 

  • Rytm

Wystukujemy na bębenku rytmy, które dzieci będą mogły powtórzyć jako głodne kotki stukające łapką w miseczkę.

 

  • Wierszyk

Logopeda recytuje wierszyk M. Kownackiej, Co kotek miał? A dzieci udając kotki miauczą w odpowiednich momentach.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Strony partnerskie

© 2017 Logolandia - logopedia nie tylko dla logopedy :: Joomla! i Joomla! IE jest Wolnym Oprogramowaniem wydanym na licencji GNU/GPL.