Co nowego?

Witamy po przerwie. Mieliśmy problemy techniczne związane z przenosinami na inny serwer oraz aktualizacją oprogramowania. Na szczęście udało się je rozwiązać. Zapraszamy do odwiedzania naszej strony!
 
Strona główna arrow Zajęcia grupowe arrow Wąż wędrowniczek
Wąż wędrowniczek Drukuj Poleć znajomemu
22.01.2008.
Jeśli macie ochotę posyczeć jak wąż, zapraszamy do zabawy!
  • Oddech

Dzieci dmuchają na małe, papierowe węże zawieszone na nitce na słomce do napojów.

  • Słuch

Dzieci siadają  tworząc koło. Logopeda trzyma węża- maskotkę (albo szalik, który udaje węża). Dzieci podają sobie węża nad głowami (gdy dźwięki, które słyszą są wysokie) lub po podłodze (gdy dźwięki są niskie). To samo powtarzamy, ale zmieniając tempo podawania węża (uderzamy w bębenek raz wolno, raz szybko).

  • Ćwiczenia motoryki narządów mowy

Buzia to norka węża. Codziennie rano wąż wychodzi ze swojej norki i rozgląda się ciekawie po świecie (wąski język do nosa, na brodę i na boki). Na gałęziach zauważył kropelki rosy i strąca je ogonkiem (czubek języka trąca po kolei górne zęby). Idzie w odwiedziny do myszki-sąsiadki. Wciska się do jej norki (myszka jest mała, a wąż gruby – przeciskamy język przez zaciśnięte zęby i wargi). Myszka częstuje go serem. Wąż odgryza kawałek, dokładnie żuje (ruchy żujące żuchwy), mlaszcze i połyka. Robi myszce „Pa, pa” (język na zmianę do górnych i do dolnych dziąseł). Wraca do domu i kładzie się w swoim łóżku-hamaku (język przyklejamy do podniebienia).  Ziewa, zasypia (chrapie).

  • Uwaga słuchowa

Dzieci udają węże. Chodzą i syczą, jak muzyka gra. Gdy nie ma muzyki, zastygają w bezruchu.

 

CO JEST POTRZEBNE?

·        węże na nitkach

·        bębenek

·        nagranie (dźwięki niskie na zmianę z wysokimi)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Strony partnerskie

© 2017 Logolandia - logopedia nie tylko dla logopedy :: Joomla! i Joomla! IE jest Wolnym Oprogramowaniem wydanym na licencji GNU/GPL.